Een aantal voorbeelden en achtergronden hierbij

Om een indruk te geven van het werk en ook de werkwijze van RegieZaken volgen hieronder een aantal voorbeelden uit het verleden en heden. Het gaat hierbij eigenlijk altijd over mensen, processen en verrijkingen.

  • Een set films voor Stichting School en Veiligheid over seksuele veiligheid in de klas. Wat doe je als boze ouders komen klagen dat er in de klas seksuele voorlichting is gegeven? Wat vertel je als leerkracht wel en niet aan de klas over jouw eigen ervaringen op het gebied van seksualiteit? Wat doe je als kleuters in de groep ‘naar elkaars blootje’ kijken? We laten het zien aan de hand van nagespeelde situaties uit de dagelijkse praktijk. De leerkrachten vertellen na de voorvallen over wat hun overwegingen waren.
  • Een pilot The Legacy. Een learning game in 3D (VR) over hoe om te gaan met boosheid van een groep na brengen van slecht nieuws. Vier acteurs maken het de speler van de game moeilijk. Hoe ga je hier mee om? Wat voor keuzes maak je in het gesprek en hoe reageren ze daar weer op? De VR bril zorgt ervoor dat de situatie levensecht bij de speler binnenkomt. Aan het eind van de game krijgt de speler een beschrijving over de gemaakte keuzes (langs de theorie van Boldness en Dutifulness). VR games zijn ideaal voor trainingen en assessments.
  • Een set films voor de School voor Zijnsoriëntatie, die mensen een pad biedt in een gebied tussen onze westerse psychologie en een oosters Boeddhistisch spiritueel pad. De films laten zien hoe er gewerkt wordt. In het voorbeeld hieronder zie je de oprichter van de school Hans Knibbe die kijkt naar een film waarin hij aan het werk is met een student. Hij legt de kijker uit wat hij daarbij doet en waarom. Op deze manier bekijk je ‘de scene’ vanuit verschillende niveaus.
‘Presentator’ kijkt naar een film waarin hijzelf aan het werk is en legt de kijker uit wat hij daarbij doet en waarom. Duur 4:30 minuten.

Kijk ook even naar:

  • Eigen promotiefilm Hoe werkt het? over de geweldige mogelijkheden van webcamoefeningen bij e-learning. In deze e-learning word je als kijker in korte fragmenten door acteurs direct aangesproken. Je wordt uitgenodigd om daarop te reageren en die reactie wordt door je webcam opgenomen en die kun je terugkijken. Je kunt dan besluiten om het nog een keer over te doen om jezelf te verbeteren. En als je tevreden bent stuur je door een druk op een knop het filmpje naar het e-learning platform. Je coach kan je er dan – via de mail – commentaar op geven. Of de mensen uit je (bijscholings-/leer-/intervisie-) groep kunnen deze bekijken en becommentariëren. Of je kunt elkaars video’s dan in de groep bespreken. Er zijn eindeloos veel mogelijkheden. Zie ‘Hoe werkt het?’ hieronder.
  • Vier films voor Stichting School & Veiligheid voor leerkrachten Voortgezet Onderwijs. Over hoe je in de klas (seksuele-) veiligheid kunt realiseren. Hoe reageer je dan op ‘onveilige’ voorvallen in de klas. Hieronder is de teaser te zien van een van de gemaakte video’s.
"Hoe werkt het?" Promotiefilm van RegieZaken over webcamoefeningen bij e-learning. Duur 5 minuten.
Trailer voor lesprogramma Seksuele Veiligheid in de klas voor het voortgezet onderwijs. In opdracht van Stichting School & Veiligheid. Duur 45 seconden.

Voorbeeld gratis Project

  • Voor Stichting Hart4onderwijsNepal draaiden we twee films op eigen kosten in Nepal. Deze stichting geeft per jaar 500 kinderen een jaar gratis onderwijs. Hoe werkt dat in de praktijk? Hoe motiveren leerkrachten, schoolbestuurders en Hart4onderwijsNepal dat ouders, die gemiddeld € 1,50 per dag verdienen, niet in de verleiding komen hun kinderen thuis te houden om hen geld te laten verdienen? Hieronder zie je één van de gemaakte films, ‘De Ceremonies’; over hoe de stichting werkt, hoe de scholarships ter plaatste worden uitgedeeld.
    De ceremonies bij het afleveren van de schoolpakketten en andere materialen zijn een wezenlijk onderdeel van dat motiveren.
‘De Ceremonies’. Community Empowerment. Een van de films voor Stichting Hart4onderwijsNepal. Zij zamelen in Nederland geld in en kopen daarvoor scholarships in Nepal. Duur 6:20.