Aart van Asperen

Na mijn studie tot docent drama begon ik mijn carrière bij John de Mol Produkties. Daarna volgden Joop van den Ende en Endemol.
Ik heb met heel veel plezier als regisseur en later ook als producent gewerkt aan populaire televisieseries als Goede Tijden, Slechte Tijden (GTST), Onderweg naar Morgen, Trauma 24/7 en Medisch Centrum West.

Vanaf het begin lag mijn focus, naast het creatieve en inhoudelijke van mijn vak, vooral op samenwerken binnen het team. Want je maakt die afleveringen met elkaar, in co-creatie. Bij dit soort series geef je als regisseur leiding aan 30 tot 50 acteurs en crewleden die qua leeftijd, karakter, opleiding en ervaring over het algemeen flink van elkaar verschillen.
Hoe kan ik iedereen helpen om boven zichzelf uit te stijgen en op wat voor manier kan ik al die, soms ingewikkelde, individuen als team beter laten functioneren? Hoe houd je iedereen scherp bij die langlopende series? En hoe krijg je, als je de samenwerking structureel wilt veranderen, de groep mee met jouw ideeën?

Ik heb geleerd om in processen te denken. En het lukte om iedere dag weer om deze groep mensen gefocust te krijgen om bijvoorbeeld een programma als GTST te maken dat iedere dag, toen nog, door 1,5 tot 2 miljoen mensen bekeken werd.

Start van RegieZaken

In 2008 begon ik met RegieZaken. De inhoudelijke diepgang die ik miste in de televisieseries kan ik sindsdien kwijt in eigen producties. RegieZaken maakt films voor uiteenlopende klanten: de (semi)overheid, het bedrijfsleven, consultants en non-profit organisaties.

Als allround regisseur/producer weet ik elke boodschap pakkend te verbeelden. Als ondernemer sta ik naast mijn opdrachtgevers; RegieZaken biedt oplossingen voor jullie vraagstukken en denk met je mee. Korte lijnen, direct contact, geen overbodige kostenposten: het nieuwe werken is me op het lijf geschreven.

Ik beschik over een uitgebreid & krachtig netwerk en kies voor elke productie uit relevante professionals: van inhoudsdeskundigen, consultants, schrijvers, acteurs en presentatoren tot en met cameramensen en technici. Ik ben in staat om mensen het beste uit zichzelf te laten halen. Met name op de set moet alles er op gericht zijn dat er een goede, ontspannen, (werk)sfeer is. Mensen voor de camera moeten zich op hun gemak voelen. De crews die ik inhuur snappen dat en zijn altijd heel ondersteunend in dit proces. Dat leidt tot effectieve en verrijkende producties, over welk onderwerp het ook gaat.

Aart van Asperen

Ieder jaar een gratis project

RegieZaken maakt elk jaar een gratis film of set films voor een goed doel of een instelling die een maatschappelijk belang dient. Om een idee te geven: We maakten o.a. films voor de Zelfoogsttuin in Driebergen en voor Stichting Hart4onderwijsNepal.

Op de pagina Voorbeelden vind je een voorbeeld hiervan.